Актуальність
Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, захищати її свободу і незалежність людина не може бути свідомим громадянином і моральною особистістю. Тож виховувати патріотизм необхідно з дитинства, поєднуючи виховання любові до найближчих людей з формуванням такого самого ставлення і до певних феноменів суспільного буття.
Соціально-економічні проблеми та пропаганда жорстокості, бездуховності, насильства в засобах масової інформації негативно впливають на моральні цінності підростаючого покоління.
Тож з огляду на актуальність означеної проблеми патріотичне виховання дітей є одним з пріоритетних напрямків освітньої роботи з дітьми дошкільного віку. Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі до найближчого оточення (сім’ї, батьківському дому, рідного міста) , яке вони бачать щодня, вважають своїм рідним, нерозривно пов’язаним з ними.
Протягом дошкільного дитинства відбувається формування культурно-ціннісних орієнтацій духовно-етичної основи особистості дитини, розвиток її емоцій, відчуттів, мислення, механізмів соціальної адаптації в суспільстві, починається процес національно-культурної само ідентифікації, усвідомлення себе в навколишньому світі. Тож саме в цьому віці слід поглиблено працювати над формуванням патріотизму, звісно, використовуючи доступні форми і засоби виховання, зокрема:
· екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам’яток, визначних місць;
· бесіди з цікавими людьми;
· узагальнювальні бесіди морально-етичної тематики;
· розглядання ілюстративних матеріалів;
· читання та інсценування творів художньої літератури;
· спільні з родинами виховні заходи – День сім’ї, Світо бабусь тощо.
У дошкільному віці діти залюбки беруть участь у народних святах і обрядах, пізнаючи їх зміст, розвиваючи художні здібності, навички колективної взаємодії. Саме тому почуття до Батьківщини, поваги до свого народу, його історії, усвідомлення себе часткою великої і давньої нації мають формуватися з раннього дитинства, «вбиратися з молоком матері».
Мета проєкту – допомогти дошкільникам навчитися любити свою Батьківщину, зростати гідними та свідомими громадянами своєї країни через включення самих дошкільників у процес відкриття й засвоєння знань, насичення пізнавального процесу емоційними переживаннями, збагачення світлими, простими і приємними для дітей образами.
Завдання
Діти:
· формувати уявлення про сім’ю, родину;
· знайомити з явищами суспільного життя;
· формувати знання про історію держави, державні символи;
· знайомити з традиціями і культурою свого народу;
· формувати знання про рідне місто.
Батьки:
· залучати батьків до співпраці з дошкільним навчальним закладом, до участі в навчально-виховному процесі закладу;
· сприяти створенню в родинах вихованців сприятливих умов для патріотичного виховання дітей.
Педагоги:
· сприяти оволодінню педагогами основними засобами цілеспрямованого впливу на формування особистості дошкільників, методикою організації дитячого колективу;
· розширити та уточнити знання з основних напрямів патріотичного виховання дітей дошкільного віку;
· ознайомити з новими виховними технологіями, зокрема із застосуванням засобів масових комунікації та ІКТ.
Передбачуваний результат
1. Збагачення розвивального середовища з патріотичного виховання (облаштування національних куточків, виготовлення наочних посібників та дидактичних ігор з патріотичного виховання тощо).
2. Підвищення рівня теоретичної підготовки педагогів та удосконалення практичного використання різних методів та форм патріотичного виховання дошкільників.
3. Сформованість у дітей дошкільного віку уявлень про Україну як рідну Батьківщину, знайомство з історією та сьогоденням, природою рідного краю, національними символами, традиціями, звичаями, побутом, культурою і мистецтвом. Виховання в них патріотизму та національного самоусвідомлення.
4. Оптимізація стосунків «дитина-педагог», «дитина-батьки», «батьки-педагоги».
Учасники проекту:
ü діти дошкільного віку
ü вихователі, керівники гуртків
ü музичні керівники, інструктор з фізичного виховання
ü батьки
Тривалість проекту: вересень-травень
Принципи роботи над проектом:
1. Принцип організації особово-орієнтованої взаємодії з урахуванням індивідуальних можливостей дитини - ухвалення і підтримка її індивідуальності, інтересів і потреб, розвиток творчих здібностей, турбота про її емоційне благополуччя.
2. Принцип системності - робота здійснюється систематично впродовж означеного строку. Освітньо-виховний процес передбачає|передбачає| планування|планерування| тематичних циклів занять і нерегламентованих циклів діяльності.
3. Принцип інтеграції - інтеграція в освітньо-виховному процесі мовленнєвої, музичної, театралізованої та пізнавальної діяльності
4. Принцип координації діяльності педагогів - тісна співпраця вихователів, музичних керівників, інструктора з фізичного виховання, керівників гуртків з театралізованої та образотворчої діяльності, хореографії.
5. Принцип взаємодії з|із| дитиною|дитям| в умовах дитячого саду і сім'ї - батьки ознайомлюються з формами роботи з|із| дітьми , які впроваджуються в дошкільному закладі, та продовжують їх в сім'ї.